להטוטי קלאבים

כל מה שרצית לדעת על אלות קרקס - קלאבים/קלאבס

להטוטי קלאבים

במאמר זה אנסה לפרט על כלי הלהטוטים הנקרא בעברית אלות קרקס באנגלית juggling clubs.

מילון מונחים:

אלה = קלאב

נוב = פקק תחתון בחלק הצר של האלה

טופ = פקק עליון בחלק העבה של האלה

ידית = החלק הצר שבו תופסים את האלה

גוף האלה = החלק השמן של האלה

טייפ = מרכז האלה, מחבר בין הידית לגוף

סינגל / דאבל / טריפל וכו' = מספר הסיבובים השלמים שהאלה משלימה באוויר.

פירואט = סיבוב של הגוף בזמן זריקת אלה

רולים = שהאלה מסתובבת על הגוף (כמו בקונטאקט ג'אגלינג)

זריקות גוף = זריקות מאחורי הגב, בין הרגליים, מתחת לרגל וכו'.

חברות המייצרות אלות ג'אגלינג

היצרנים המובילים בתחום הם: mr' babache חברה שוויצרית, henrys חברה גרמנית, play חברה איטלקית. האמריקאיות הן beard ו- dube יש המון דגמים שונים של אלות, בין הזולים ביותר המיועדים לסדנאות ולמתנות לילדים ובין האלות המקצועיות ביותר המיוצרות בטכנולוגיה מתקדמת של הזרקת פלסטיק ודבק בשילוב סיליקון למניעת שבירה וחלוקת משקל אידיאלית. כמובן בהרכבה ידנית עם בקרת איכות גבוהה מאוד.

אלות קרקס יכולות להגיע בכמה צורות עיקריות

קרקס קלסי, מיועדות לסיבוב מאוד מהיר ומרשים, חברת babache מייצרת אלה כזו על שם להטוטן בשם מריו, מה שמיוחד באלות אלו הוא שהן קלות והגוף והידית בערך באותו רוחב מה שמאפשר סיבוב מהיר מאוד בקלות.

רב תכליתי, פירואט – הדגמים הפופולריים ביותר כיום בארץ פירואט של הנריסpx3 של Play. לרוב כשאומרים פירואט מתכוונים להנריס אבל הפירואט הוא בעצם הגודל לכן גם px3 נחשב פירואט ואולי עוד אלות של חברות אחרות.
הנריס פירואט מגיע עם בשתי צורות, עם גריפ או בלי גריפ, הגריפ הוא למעשה פסים שנראים כמו אקורדיאון לרוחב גוף האלה, מה שהופך אותה לקלה יותר לתפיסה גם בצד העבה וגם עוזר לתרגילים של רולים על הגוף, ללא גריפ האלה נראית חלקה ודומה מאוד ל-px3.
 רוב הלהטוטנים מסכימים שהפירואט של הנריס קצת יותר מוצלח לעומת הpx3 שעמיד יותר בפני שריטות ואפשר להתאמן יותר על משטחי בטון, אספלט וכו'. האלות האלו נוחות מאוד ללהטוטנים מתחילים ואפשר להסתדר איתם בכל הטכניקות, הם מאוד עמידים ולא מאוד יקרים. בין סגנונות הג'אגלינג שאלות אלו מתאימות: סגנון חופשי (תבנית משתנה ללא סדר קבוע), מניפולציות וזריקת יותר מ-3 אלות. הנריס פירואט היא אלה מאוד שקטה, הנפילות וההתנגשויות לא עושות כמעט רעש מה שהופך את המשחק איתם לאלגנטי יותר.

כמה מילים על px4 שוקל 250 גרם (לעומת 225 גרם (px3 מאוד דומים לדלפין (של הנריס') מאוד מתאימים לאימונים, לשטח בתנאים קשים, פחות מוצלחים למופעים. מיוצר עם מעטפת פיברגלס, מה שהופך את אותם למאוד חזקים ואמידים, ידית האחיזה מחוספסת יותר (מט ולא מבריק) ולכן פחות מחליקה ולקראת הקצה של הנוב היא נהיית יותר צרה מה שמקל על התחלת תרגילים כשמחזיקים ביד יותר מ-2 אלות. הנוב יכול להגיע עם משטח בסיס שטוח, מה שמקל על תרגילי איזון. בכל האלה אין מדבקות(טייפ), אפילו החלק שמחבר בין הידית לגוף הוא פשוט טבעת פלסטיק, מה שמונע בלאי של קילופים. הטופ קשיח יותר ואמיד יותר. בהזמנה ניתן לבחור את הצבעים של כל חלק באלה, כולל החיבור בין הידית לגוף, הטופ והנוב. למרות כל זאת, הדעות חלוקות לגבי אלה זו, אחת הביקורות הפחות טובות היא שהם עושים הרבה רעש בנפילות והתנגשויות, רעש שנשמע זול כאילו שמפילים חרסינה על הרצפה. לא הרבה בארץ משתמשים בה. לאחרונה היצרן יצא בהבטחה שהדגם החדש שלהם יצא עם כל היתרונות ובלי החסרונות ויהיו אלו הקלאבים האולטימטיביים.

הסגנון הספורטיבי, סגנון אימון ברמה גבוהה מאוד, זריקת -4-5 אלות לפי תבניות שונות לרוב משתמשים באלות כמו vegas של play.

אלות לתנאי אימון קשים יותר:  יש סגנון אלות כבדות יותר המתאימות מאוד לאימונים בחוף הים למשל איפה שיש רוח, בין היתר, volyclub  או albatross של חברת הנריס' שהם כבדים או למשל רדיקל פיש של beard שהן אלות קצרות יותר ולכן פחות מושפעות מרוח, מה שעוד מיוחד ברדיקל פיש זה שהאורך הקצר והמשקל הנמוך מאפשר יותר בקלות ללמוד ללהטט ב-5 אלות, הן פחות נתקעות אחת בשנייה באוויר ופחות מעייפות את השרירים.

אלות קרקס למתחילים: למי שלא רוצה להשקיע הרבה כסף מומלץ לקנות דלפין, אלה זולה יותר אך עדיין ברמה טובה לעומת אלות one piece שהן בעצם יציקת פלסטיק אחת- אלות אלו הן הזולות ביותר אך לא ממש נוחות (לא המשקל, לא האחיזה אבל כן מאוד מאוד עמידות). 
באופן כללי הרוב ימליצו למתחילים לקנות את הפירואט או px3 הם אמנם לא הזולים יותר אבל מאוד נוחים ללימוד.

ביקורות של ג'אגלרים:
שגיא ברכה: מתאמן ומופיע עם פירואט, זה מתאים לי כלהטוטן שמבצע כמה סגנונות. מופיע עם פירואט בצבעים שונים ובקישוטים שונים, בהתאם לתנאים  (. (רקע שחור – אלות לבנות למשל
עד שהגעתי לפירואט, עברתי מספר קלאבים, גם של מיסטר בבש וK8. כשאני הולך להתאמן בים אני לוקח את האלבטרוס, הוא כבד ופחות מושפע מתנאי רוח.
סקוט זלצר: 12 שנים התאמנתי עם רדיקל פיש, קל, נוח לאימונים, פחות יפה על במה, לכן בשנים האחרונות אני משתמש בקלאבים חתיכה אחת של dube'.
ניר מור: אהבתי מאוד את ה-px4 ובאופן כללי את האלות של פליי, כיום אני משתמש באלות שמוזמנות במיוחד לפי המידות שטובות לי, דומות ל-px3 אבל מקוצרת בשביל מהירות.
איתי כפרי: הנריס אלבטרוס , הם גדולים ולכן רואים אותם יותר וכבדים ולכן פחות מושפעים מרוח.
עידו ליכטנשטיין: אני משתמש ב-px4 לרמזורים, יש לו כמה חסרונות אבל בסך הכל מאוד עמידים, מתאמן ומופיע גם עם דלפין.
גיא קפלן: התאמנתי עם המון סוגים של קלאבים, פירואטים, דלפין, אלבטרוס, רדיקל פיש, בים מתאמן עם קלאב יציקה, בהופעות אני משתמש בקלאבים בצבע כסף בגלל היופי והאפקט של התאורה שמשתקף לקהל.
לירי קמאי: הנריס פירואט גריפ הכי נוחים לי אבל הבעיה היחידה שלהם זה שהם נשברים בקלות יחסית לקלאבים אחרים.
אהרון שר-שלום: אני משתמש בדלפין גם באימונים וגם במופעים ומתכוון לקנות בעתיד קלאבים יותר כבדים ויפים למופעים .
בר מועלם: לפני כחמש שנים הפסקתי להשתמש בדלפין ועברתי לפירואט. לגבי הדלפין, זה היה באופנה לג׳אנגל איתם בזמנו אבל אני לא חושב שיש בהם משהו מיוחד. התפיסה שלהם קצת קשה בגלל שאין ליפוף ויש להם ידית קצרה. יש אנשים שמאוד אוהבים אותם ויש כאלה ששונאים.
ממליצים על פירואט גריפ: אסי קרקסי, נועם דווידוביץ, איתמר חי, אורי וויס, באבא בוקסי, אלקנה ויזל, גלעד ורדי ועוד רבים וטובים…

אלות קרקס למתחילים ולילדים

למי שרק מתחיל, טרם פיתח סגנון מסויים ורוצה להיכנס לעולם הג'אגלינג הייתי ממליץ קלאבים ב-2 קטגוריות: 
-הקטגוריה הזולה, למי שלא בטוח אם הוא רוצה להשקיע הרבה כסף – דלפין
-הקטגוריה האידיאלית למי שרוצה להתחיל עם קלאבים מעולים – או פירואט או px3  בעדיפות על פירואט בעיקר בגלל שהם נופלים בשקט.

*לילדים ללא ספק – flow ילדים
* קלאב יציקה אחת אני ממליץ בעיקר לסדנאות ולא לאימון רציני.

מחירים מומלצים של אלות בארץ:
דלפין – 130שח
אלבטרוס – 190שח
פירואט – 180שח
פירואט משודרג – 195שח
מירז' – 220שח
flow לילדים – 105שח
px3 – שח150
px4 – שח160
קלאב יציקה אחת משודרג- 100שח
קלאב יציקה אחת פשוט – 50שח
volly קלאב – 195שח
סיריוס פליי – 155שח
ווגאס – 200שח

*המחיר כולל מעמ לאלה אחת.

שגיא ברכה מבצע סגנונות משולבים, מניפולציות, טריקים מגוונים בשילוב ריקוד מודרני 

 אימון אלות למופע ג'אגלינג 'קרקס בגיל'

אלות קרקס עם אורות לד, מיועדות למופעים בחושך.

בארה"ב – קלאב לד flowtoys נהיו חזקים מאוד וככל הנראה מכרו כבר כמה מאות סטים של קלאבים למרות שהם תיאורטית עדיין בפיתוח. הקלאבים לד שלהם מאוד מזכירים את הפירואט גריפ ולמעשה היה שיתוף פעולה עם הנריס בעצמו לגביי יצירת התבניות לגוף. מגיעים גם גריפ וגם חלקים למי שמעדיף. המחיר לקלאב בודד הוא 150 דולר

בדרום אמריקה היצרנים הבולטים כיום הם חברה kosmos וחברת k8 שתי החברות מיצרות בארגנטינה אלות ברמה גבוהה מאוד, העלות היא סביב ה100דולר לאלה אחת ועוד עלות משלוח גבוהה.

לפידים, אלו אלות קרקס עם ראש אש מחובר בקצה. החברות המובילות בתחום הן הנריס וג'אגלדרים.

הנריס פלייט נייט flight nite הוא כנראה הלפיד המוביל בשוק כיום היצרנים הנוספים כיום הם juggle dream + babache

חרבות, אלות קרקס עם להב הבנויות במיוחד לזריקה ותפיסה.

יצרנים המשווקים בארץ – בבש וג'אגל דרים בעיקר. מנסיון אישי, החרבות של בבש לא נוחות לג'אנגל ולא עמידות (פחות מומלץ)

*תודה מיוחדת לשגיא ברכה על הידע שתרם לכתיבת המאמר.

*אם סיימת לקרוא את המאמר הזה כנראה שאתה ג'אגלר- סחטיין! אני ממליץ לך לא לפספס את המאמר הבא בנושא 52 טיפים ללימוד ג'אגלינג

סרטוני לימוד להטוטי קלאבים

צרו קשר

השאירו פרטים בטופס ואשוב בהקדם.
אני כאן לרשותכם לכל שאלה או בקשה ☺️.

פתח/י את הצ'אט
צריך עזרה?
שלום 👋
איך אוכל לעזור לך?