להטוטנות הערך המוסף

כששואלים אותי על היתרונות של תרגול הג'אגלינג אני לרוב חושב על שלושה רבדים עיקריים של תועלת. אתייחס על להטוטנות הערך המוסף במאמר זה לילדים המתרגלים אולם רוב היתרונות תקפים גם לגבי מבוגרים.
כשאני כותב 'תרגול ג'אגלינג' אני מתייחס לכל האביזרים או רק לאחד מהם (להטוטי כדורים, קלאבים, דיאבלו, מקלות למיניהם, אביזרי שיווי משקל כמו קביים או חד-אופן או הליכה על חבל ואפילו יו-יו) לדעתי התרגול הכי מוצלח הוא שילוב בין אביזר המופעל ידנית (כדורים/דיאבלו/מקל פרח ועוד) ואביזר המופעל רגלית ומסתמך על שיווי משקל (חד-אופן, חבל, רולה-בולה וכו').

להטוטנות הערך המוסף בתרגול ג'אגלינג ואומנויות הקרקס

1- פיזי / פזיולוגי / גופני:

תרגול ג'אגלינג מחזק את השרירים, בונה סבולת, הגב מתחזק, הידיים והרגליים מתחזקות. תרגול מסויים כמו פויזים משפר גם את הגמישות והאלסטיות של מפרקים. במידה ועובדים עם אביזר שיווי משקל נראה שיפור בשיווי משקל, מערכת העצבים מקבלת גירויים מתמידים ולכן יש שיפור בכל המערכות, מערכת קינסטטית, מערכת וסטיבולארית (אלו מערכות האחראיות עם הזרימה החלקה של התנועות, היכולת שלנו לשלוח יד או רגל למקום מבלי להביט לשם, תחושת הגוף במרחב). 

2- נפשי וחברתי:

תרגול ג'אגלינג מעמיד את הילד מול אתגרים, אתגרים הנראים לפעמים בלתי אפשריים, יש ילדים שאומרים 'אני לא יכול' 'אני לא מצליח' ובאמת לא מנסים (האמת שרוב הילדים לצערי..) ויש כאלו שאומרים 'בו ננסה', להם קשה בהתחלה באותה מידה אבל עד מהרה הם משתפרים ותוך כמה תרגולים וניסיונות מצליחים, כל הצלחה כזו בונה לילד את הביטחון העצמי, תחושת המסוגלות גדלה, הערך העצמי והדימוי העצמי משתפרים וזה משליך על כל התחומים בחיים.
הרבה פעמים ילדים שלא כל כך מתחברים למשל לכדורגל ומבחינה חברתית נדחקים הצידה מוצאים עצמם בג'אגלינג, מתרגלים הרבה ויכולים לתפוס מקום מרכזי בכיתה ובחברת הילדים על ידי הג'אגלינג.2- נפשי וחברתי:

3- לימודי:

כיום זה ידוע אחרי הרבה מחקרים של למידה מוטורית שמיומנויות מוטוריות מורכבות הנלמדות תורמות יכולת שלנו ללמוד דברים חדשים (לא רק לימדה מוטורית אלא גם תיאורטית), למשל תרגול תנועות שמונה בפויזים בונה קשרים חדשים במוח ותורמת ליכולת ללמוד קריאה וכתיבה.
ילד שרגיל להתמודד עם אתגרים מעולם הג'אגלינג יראה אתגר כמו לימוד אנגלית למשל כאתגר אפשרי, הוא כבר התמודד עם דברים קשים והצליח אז גם בזה הוא יצליח. תרגול ג'אגלינג דורש שקט נפשי, רוגע ושלווה לצד ריכוז ומיקוד במשימה, התכונות האלו נרכשות ונדרשות ללימוד של כל דבר.3- לימודי:
אפשר לסכם במפשט קטן "רוצים להכין את ילדיכם ללימוד אקדמי גבוה – עודדו אותו לתרגל ג'אגלינג" .

איך מתחילים? 

הדרך הטובה ביותר היא לשלוח את הילד לחוג, אם אין חוג כזה בקרבת מקום אפשר לקחת את הילד לביקור בחנות ג'אגלינג, לתת לו להתרשם ממגוון האביזרים ולרכוש אביזר אחד, לכל אביזר יש סרטוני הסבר ביו-טיוב, משם אפשר ללמוד, מומלץ ללמוד יחד איתו ולהראות לו שזה אפשרי (דוגמא אישית של הורה).
רוצים לתייעץ איתי? בשמחה, חייגו ואגיע אליכם לחשיפה לעולם הג'אגלינג.
אפשר גם להזמין סדנת ג'אגלינג למועדון שאליו שייך ילדיכם.

סדנת ג′אגלינג

צרו קשר

השאירו פרטים בטופס ואשוב בהקדם.
אני כאן לרשותכם לכל שאלה או בקשה ☺️.

פתח/י את הצ'אט
צריך עזרה?
שלום 👋
איך אוכל לעזור לך?