סדנאות לבני נוער

סדנאות הגיבוש והלימוד של 'קרקס בגיל' לבני נוער

מחפשים פעילות לנעורים במושב, קיבוץ, מתנ"ס? מעולה להלן כמה הצעות לסדנאות חד-פעמיות המתאימות לבני נוער:
סדנת לימוד יוגה – בסדנה זו נלמד על עולם היוגה, תהיה שיחה בנושא יוגה ומדיטציה ויהיה תרגול מעשי והתנסות במדיטציה ותנוחות יוגה.
סדנת גיבוש – בסדנה זו יעברו המשתתפים חוויה גיבושית הגוללת משימות בזוגות, קבוצות קטנות וגדולות. המטרה העיקרית של הסדנה הזו היא לא ללמד ג'אגלינג אלא לתת חוויה גיבושית לקבוצה, חוויה של כיף ביחד וצחוקים. לקריאה נוספת על התרגילים והיתרונות/מטרות שלהם מומלץ להיכנס לקישור במונח סדנת גיבוש.
סדנת לימוד ג'אגלינג עם כדורים – בסדנה זו נלמד את הבסיס משני כדורים בשיטת השלבים (מהקל אל המורכב יותר), מלמד איך מתחילים ללהטט שלושה כדורים בלי תסכול. ניתן בסדנה זו לשלב לימוד של עוד אביזר מעולם הג'אגלינג (לדוגמא, הליכה על חבל, על קביים או לימוד שימוש במקל פרח)

לימוד ג'אגלינג, הערך המוסף:
הערך המוסף בעיסוק בג'אגלינג כפי שאני רואה זאת מתחלק לשני תחומים עיקריים:
התחום הפיזי / פיזיולוגי: כיום ידוע שהעיסוק בג'אגלינג תורם או גורם להיווצרות קשרים חדרים בין המוח לאיברי הגוף, מערכת העצבים מתחדדת ומשתפרת כפועל יוצא מזה מתחדד שיווי המשקל והיציבות (במיוחד למתרגלים הליכה על חבל, קביים, איזון על רולה בולה וכאלה אלמנטים), קורדינצית עין-יד משתפרת, ויסות כוח, תאום תנועה ועוד.

התחום הנפשי / רגשי: לימוד ג'אגלינג באופן נכון נותן הרבה חוויות של הצלחה, חוויות אלו תורמות לביטחון העצמי, לתחושת מסוגלות והעצמה אישית (בכל התחומים בחיים), אצל ילדים היכולת החדשה תורמת לשיפור המעמד החברתי. העיסוק תורם גם לשיפור ביכולות הריכוז ושקט נפשי.

כמובן שבסדנה חד-פעמית לא נשיג כלום מהיתרונות הנ"ל אבל הסדנה חושפת את המשתתפים לעולם הזה, חשיפה שיכולה לגרום לחלק מהמשתתפים להבין שלימוד ג'אגלינג זה לא כל כך קשה ודווקא די מגניב ואולי לאמץ את זה בתור תחביב.
כותב המאמר, גיל אינלנדר  – להטוטן מקצועי, מנחה חוגי ג'אגלינג לכל הגילאים, מנחה סדנאות מגוונות בתחום אומנויות הקרקס.

צרו קשר

השאירו פרטים בטופס ואשוב בהקדם.
אני כאן לרשותכם לכל שאלה או בקשה ☺️.

פתח/י את הצ'אט
צריך עזרה?
שלום 👋
איך אוכל לעזור לך?